حدود ۵۰ مرکز اسکان اضطراری درمشهدبرای زائران دهه پایانی صفرپیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی حدود ۵۰ مرکز اسکان اضطراری در مشهد برای زائران دهه پایانی صفر

به گزارش قدس خراسان، سید جلیل بامشکی معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی ،تفریحی شهرداری مشهدگفت:این تعداد مرکز  ۴۶ هزار نفر شب ظرفیت دارد.

او افزود: برنامه‌ریزی لازم در ۶ کمیته شامل کمیته‌های خدمات شهری، حمل و نقل، تکریم و استقبال از زائران، برنامه‌های فرهنگی و هنری، اطلاع‌رسانی، ارزیابی و حراست برای  ارائه خدمت به زائران انجام شده است.

وی گفت: در کمیته تکریم و استقبال از زائران برپایی ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر ویژه زائران پیاده و در مبادی پر تردد برای زائران سواره پیش‌بینی شده، همچنین برپایی ایستگاه‌های پذیرایی در عرصه میدان شهدا در دستور کار قرار گرفته است ضمن اینکه در اطراف حرم مطهر نیز ایستگاه‌های پذیرایی از زائران برپا خواهد شد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی ،تفریحی شهرداری مشهد افزود: مانند روال هر سال برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در دستور کار است که در این راستا پیش‌بینی لازم برای مسیر زائران پیاده تا حرم مطهر رضوی انجام خواهد شد.

بامشکی افزود:  از دیگر اقدامات شهرداری در روزهای پایانی ماه صفر در راستای رفاه حال زائران این است که ورود هر گونه وسیله نقلیه به خیابان امام رضا (ع) ممنوع و این خیابان تبدیل به مسیر پیاده‌روی زائران و مجاوران خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.